Sunday, September 09, 2007

Keletihan Tahap Maksima

Tak penat ke?

Soalan yang amat popular sepanjang semester ini.
Untuk mengetahui mengapa ramai yang mengajukan soalan ini kepada saya, anda harus membaca entri-entri saya yang terdahulu.

Sepanjang perjalanan ke Shah Alam minggu lalu, saya terasa keletihan yang teramat sangat. Syukur kerana kali ini saya sebagai penumpang dan Adib yang memandu. Niat untuk ke Bursa Malaysia untuk kajian penyelidikan saya dibatalkan kerana suhu badan saya agak panas.

Kebiasaannya di Shah Alam saya akan menginap di kolej-kolej kediaman UiTM. Nampaknya minggu lepas semuanya penuh. Pilihan kedua,hotel. Penuh juga. Hampir dua jam kami berulang alik mencari hotel, sehinggakan yang 5 bintang juga penuh kesemuanya. Hotel UiTM, Intekma Resort, De Palma Inn, Concorde, Blue Wave, Quality semuanya hampa.

Ada apa di Shah Alam?

Pilihan terakhir ,agak jauh sedikit,kami ke Glenmarie. Ada kosong tetapi jam 5 petang baru boleh daftar masuk. Kami makan tengahari dahulu memandangkan Adib ada temujanji golf jam 2 petang.

Saya telefon Holiday Inn, Glenmarie sekali lagi. Hampir jam 2. Ada pula kekosongan, lalu berpatah balik dan daftar masuk.

2 jam pertama di bilik hotel,saya cuba berehat sambil membaca. Melihatkan iklan spa, hati berkira-kira untuk ke sana.

Pilihan pertama. Berehat dan bersantai di spa sambil berurut..
Pilihan kedua. Berehat di bilik sambil membaca dan badan masih lagi sakit-
sakit.

Akhirnya saya nekad untuk memanjakan diri dan memberi ganjaran kepada diri sendiri kerana telah berminggu-minggu bekerja tanpa rehat dan cuti.

Ternyata tidak menghampakan.

Berjakuzi, mandi stim, berurut aromaterapi, hidangan makan dan minum tanpa had, berinternet semuanya berjumlah RM148++ dan tiada had masa., sehingga jam 12 malam. Namun saya di sana sekitar 4 jam.

Adib sudah pun menanti saya di bilik hotel.

Acara seterusnya…baca di entri berikutnya

No comments: