Saturday, May 10, 2008

Kematian

Semalam seorang sahabat saya, S, kehilangan ibunya. Pada 23 Februari yang lalu, saya ada melawat arwah ibunya. Ketika melawatnya arwah tidak menyedari kami sedang menziarahinya dan menyangka kami singgah ke rumahnya atas urusan lain.
Tiga bulan yang lalu seorang sahabat saya, N juga kehilangan ibunya.
Sepanjang perjalanan pulang ke Segamat daripada rumah ibu S, saya mendengar kisah H yang juga kehilangan ibunya lebih awal, iaitu sebelum dia mendirikan rumah tangga lagi.
Hati saya sungguh terkesan.
Ibu dan emak saya masih ada tetapi jarang sekali saya dapat meluangkan masa bersama mereka. Pada 1 Mac yang lalu saya bergegas pulang menemui mereka.
Namun sudah 2 bulan berlalu,ya... sudah tentu sekali saya rasa rindu.
Wajib saya temui mereka segera.
Al-Fatihah buat semua ibu, baik yang hidup atau sebaliknya.

No comments: