Monday, May 28, 2007

Catur

Sebelum 2005, saya tidak pernah main catur. Apatah lagi memasuki kejohanan catur. Bagaimanapun, saya belajar bermain catur dan berlatih untuk mewakili UiTM Johor pada tahun itu. Namun, saya terpaksa membatalkannya kerana perlu mengiringi pelajar ke pertandingan debat. Begitu juga pada tahun 2006, setelah berlatih , perlu ikuti kursus pula. Setelah dua tahun gagal untuk mewakili UiTM Johor untuk kejohanan catur antara kampus UiTM, tahun ini dapat juga bertanding.

Kini, saya berada di UiTM Perlis. Untuk peserta amatur seperti saya, agak berdebar juga tetapi tidaklah begitu analitikal seperti peserta lain. Ini pertandingan pertama saya. Saya buat yang terbaik dan berniat untuk menang walau lawannya adalah peserta yang dikira kuat. Namun tidak berjaya, gagal di tangan tuan rumah, iaitu peserta UiTM Perlis.

Saya akui, pada tahun ini saya kurang berlatih.

Setakat di sini dulu, saya perlu berlatih sekarang.

No comments: