Tuesday, July 02, 2013

6 bulan Lalu Saya Botak

Setelah 3 kali pembedahan ditangguhkan sejak November 2012 dan menanggung kesakitan terlalu sejak Oktober 2011,akhirnya pada 2.1.2013 saat yang cuba dielakkan tetapi perlu dilakukan berlaku juga.
Pada Oktober 2011, saya berada di wad neuro di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru. Antara sedar dan tidak, saya melihat di dalam wad itu semua pesakit di dalam keadaan tidak sedar dan botak kepala mereka. Saya satu-satunya pesakit yang masih ada 'mahkota'.Pergerakan terbatas.
Saya tidak dapat bayangkan bahawa saya akan menempuh keadaan yang sama. Takutnya bukan kepalang.Kini saat yang amat digeruni telah pun dilalui dan saya rasakan seakan mati hidup semula.
Doktor pakar di HUKM Cheras menerangkan yang saya akan mengambil masa 2 hari untuk kembali sedar selepas pembedahan dilakukan.Apabila saya disorong masuk ke bilik pembedahan,saya menyimpan tekad di dalam hati dan memohon kepada Allah untuk sedar kembali secepat mungkin. Bukan 2 hari. Saya mahu sedar segera, dalam keadaan yang kembali normal. Saya masuk lebih kurang 9 lebih,hampir 10 pagi dan alhamdulilah, sedar kembali dan tidak lama kemudian saya dengar laungan azan Zohor. Alhamdulilah,saya masih hidup dan botak pada saat itu namun sekarang tidak lagi!

2 comments:

Mawar Safei said...

Shima yang tabah,
semoga ramadhan kali ini merupakan hadiah yang bermakna buatmu sekeluarga. semoga dijurus jalan ke syurga. semoga terus "sabar dan solat".

Nazhatulshima Nolan said...

Alhamdulilah.Sabar dan solat pengubat segala. Terima kasih untuk doa. Ameen. Saya doakan segala yang terbaik menyusul juga buatmu sekeluarga. Bahagia dengan ujian dan 'peringatan dan tanda kasihNya'.